nir_gorni

ניר גורני, יוזם המערכת מספר כיצד פיתח אותה

"עד 2003 בכלל לא חשבתי על תוכנה לניהול תזרים. האקסל הספיק לי, הגיליונות שהכנתי עבור הלקוחות היו מותאמים לכל לקוח ולכל מנהל חשבונות שהזין את הנתונים.

בעלי עסקים שפגשתי ניהלו תזרים ברמה של יומן, ורשמו צ'קים כאילו היו פגישות עבודה שצריך להיערך אליהן חצי שעה מראש. לפעמים שכחו מהפגישה עם הצ'ק והבנק היה מתקשר להזכיר, ולפעמים דווקא זכרו טוב מאוד, ושבוע לפני סוף החודש הטריפו את המערכת כדי להשלים פערי גבייה.

אז פנתה אלי חברה שמספקת תוכנה לניהול תזרים. התוכנה נראתה טוב, בהחלט עשתה את העבודה והיוותה שדרוג משמעותי לאקסל. אבל בעל העסק סירב מטעמי עלות-תועלת וויתר.

לטענתו, היה צריך להכשיר את מנהלת החשבונות ואותו, ולהוציא הרבה כסף על תוכנה (אז עסקים היו מעתיקים גם את האופיס..) שבסוף נותנת תחזית טובה בדיוק כמו באקסל שהוא עושה. לא הסכמתי אבל לא הצלחתי לשכנע אותו.

הכישלונות עם לקוחות אחרים גרמו לי להבין – התוכנות הקיימות דורשות הטמעה, הכשרה, הרשאות, התקנות וכסף, והלקוח לא רואה את הערך בסוף.

איפשהו בדרך נשכחה המטרה.

ומהי היא המטרה? שליטה בתזרים. ומה צריך כדי לשלוט בתזרים?

לקבל תחזית של היתרה. ומה צריך כדי להפיק תחזית של היתרה? נתונים. ומי מזין את הנתונים? מי שיכול ושאפשר לסמוך עליו.

ולמה נשכחה המטרה? כי בדרך גילו אנשי המכירות שכדאי לפתח עוד ועוד מודולים, ולאפשר עוד ועוד אפשרויות וגימיקים, ולאפשר ממשק ישיר לתוכנה כדי לא להקליד פעמיים אפילו שבשביל ממשק אוטומטי צריך לעדכן אח"כ כל שורה בנפרד, ועוד ועוד מאפיינים שצריך לעבוד קשה בשבילם.

בקיצור, הגולם קם על יוצרו.

הסיפור ממשיך…
ב- 2005 הקמתי את אתר האינטרנט הראשון שלי. חיפשתי משהו שימשוך קהל והפצתי בחינם תזרים מזומנים באקסל. 

תזרים מקצועי אבל פשוט, עם כל המגבלות של אקסל.

הסיפור ממשיך…
עד מהרה מאות גולשים הורידו את התזרים, והתחילו לבקש בקשות. במשך השנים הבקשות גדלו, וגולשים ביקשו שוב ושוב לפתח תוכנה, והצהירו על נכונותם לשלם סכום הוגן תמורת תוכנה טובה. לא רציתי למכור תוכנה. אני לא בית תוכנה ולא יכול לספק פיתוח, תמיכה ושדרוג ברמה שאני יודע שתוכנה צריכה.

ואז נפל הפור…

מתחילים לפתח…
יחד עם אנשים טובים ומקצועיים, יצרנו אפיון שקולע בול בפוני של הלקוח. אפיון שנוצר מתוך הקרביים של העסק, ומתוך ההיכרות עם המקלדת של מנהלת חשבונות שעובדת על חשבשבת דוס, ועל המאפיינים של ניהול התזרים בעסק. התחלנו לעבוד ביחד על הגרסא הראשונה בלי לדלג על שום שלב.

פיתוח ממשק המשתמש ארך מספר חודשים.

"היה ברור לנו שזמן ההטמעה קריטי, ושאם פעולה בסיסית תדרוש לחיצה על שני כפתורים וטופס – לעסק לא יהיה תזרים,  ולתוכנה לא יהיה שימוש"

פיתוח החישוב דווקא פשוט יחסית. כל מה שצריך זה לחבר ולהחסיר. לחבר הכל ביחד דרש את עיקר העבודה. פתיחה וסגירה של חשבונות בנק, התמודדות עם מערכות הפעלה מכל הדורות, מענה לדקדקנים שרוצים לראות אגורות, לצד המנהלים שמסתפקים בתמונה כוללת, פיתוח אפשרות לעבודה ללא עכבר, לצד קיצורי דרך פשוטים ונגישים. בסוף אחרי הכל – להטיס את המערכת כך שאף אחד לא יצטרך לחכות כדי לראות את הצ'ק נפרע מהחשבון.

ועוברים לדור הבא – תוכנת תזרים מזומנים בענן…
אחרי שהתחלנו למכור הבנתי. הצלחנו בשלב א', ועכשיו אנחנו עובדים על הפיתוחים הבאים כדי שהתוכנה תמשיך לשרת אתכם עוד שנים ארוכות קדימה.

הטכנולוגיה ומהירות הגלישה מאפשרות היום חוויית משתמש אחרת בענן.

התוצאה: תוכנת תזרים מזומנים מקצועית בענן, שמתאימה לכל אחד.

CashControl פותחה במהלך 2010-2011 בהתבסס על חוויית לקוח משוקללת של מאות בעלי עסקים, מנהלי ומנהלי חשבונות,

בארגונים מסדרי גודל שונים ובתחומי עיסוק מגוונים, שניהלו את תזרים המזומנים באמצעות אקסל. התוכנה צומחת, מתפתחת ומשתדרגת כל הזמן על מנת להעניק פתרון מלא וממוקד במטרה: שליטה בתזרים המזומנים.